Statyczna czy dynamiczna strona dla firmy?

Nie wystarczy powiedzieć – chcę stronę internetową. To jak wejść do komisu i powiedzieć, poproszę samochód. I tutaj jest spory wybór – w szablonach, technologii, modułach. Dlatego łatwo się pogubić. Jednak jest coś, o czym warto pomyśleć w trakcie planowania i projektowania strony, czy wybrać wersję statyczną czy może dynamiczną?

Czy powyższe dwa terminy wskazują na to, że jedna strona będzie kolorowa, z gifami, obrazami czy filmami, gdy druga – zamrożona z samą treścią i nic więcej? Nie do końca. Nazewnictwo te dotyczy tak naprawdę technologii użytej oraz czasu, w którym były tworzone. Najczęściej te statyczne były popularne, gdy Internet dopiero wchodził do naszej codzienności, tworzone w oparciu o kody HTML, a do wykonania ich w sieci, używano pakietu Office, a nawet notatnika! Czy to oznacza, że obecnie strony statyczne nie mają prawa bytu, czy może wręcz przeciwnie?

Strona statyczna, choć prosta to i tak skuteczna

Strony statyczne będą charakteryzować się tym, że za każdym razem będą takie same, niezależnie od tego ile razy tam wejdziemy. Na próżno tutaj szukać slajderów czy innych gadżetów, które są obecnie tak popularne przy projektowaniu stron. Jednak to nie oznacza, że tego typu technologia jest do niczego. Wręcz przeciwnie – tak proste strony (i tanie w realizacji) będą się nadawać na wizytówki w sieci, gdy zależy nam wyłącznie na widoczności i pozostawieniu danych kontaktowych. Cała reszta, te „bajery” i dodatki są zdecydowanie zbędne i niepotrzebne.

Jednak należy pamiętać, że strona statyczna, pisana w oparciu o kody HTML będą sztywne, każda zmiana, aktualizacja będzie wymagać ponownego wgrywania na serwer i najczęściej pomocy web dewelopera, który ją wcześniej wykonał (o ile sami nie jesteśmy sobie w stanie poradzić). Jednak jak często robi się zmiany w wizytówkach?
Dynamiczna dla nowoczesnych i innowacyjnych przedsiębiorców?

Skoro statyczna została określona jako prosta, niewymagająca strona, to dynamiczna będzie rozwiązaniem dla innowacyjnych i nowoczesnych przedsiębiorców? Bez wątpienia jest to alternatywa dla pierwszego rozwiązania, najczęściej tego typu strony są wykonywane na WordPressach, Joomli czy innych systemach z panelem administratora to łatwego wprowadzania treści i szybkiej aktualizacji. Jednak i tutaj czekają na nas różne pułapki. Może się okazać, że po wprowadzeniu nowych zdjęć, treści i danych, nagle wszystko się rozjedzie, będzie źle się wyświetlać i powstaną drobne problemy wizerunkowe strony.

Co zatem wybrać? Statyczną czy dynamiczną stronę? To zależy – jak widać. Jednak w obecnej dobie komputerowej, web deweloperzy najczęściej zalecają te dynamiczne rozwiązanie. Za sprawą płynnego dodawania treści i możliwości ciągłego modyfikowania strony, nawet jeżeli nie służy jako portal informacyjny. W ten sposób odbiorca stale może być zaskakiwany – promocjami, nowościami lub użytecznymi informacjami.

Jakub Werelich Media Click

ul. Aleksandra Ostrowskiego 30
53-238 Wrocław
Tel. 71 757 58 15
Tel. kom. 601 774 553
Porównaj usługi na mediaclick.pl

Autor: Łukasz Nowicki

Podziel się