Równowaga pomiędzy pracą, a życiem

Czy Ty też czasami masz po prostu dość swojej pracy i najchętniej rzuciłbyś ją i wyjechał na długie wakacje? Jeśli tak, to świetnie się składa! Mamy dla Ciebie kilka wskazówek, które pomogą Ci rozwiązać ten problem. Przeczytaj koniecznie ten artykuł.
Pomocne będzie wprowadzenie idei life-work balance w życie. Na czy to polega? Na znalezieniu równowagi pomiędzy życiem prywatnym, a zawodowym. Brzmi świetnie, prawda? Ale gorzej to wprowadzić w życie. Przygotowaliśmy więc dla Ciebie kilka prostych wskazówek, dzięki którym pokonasz wypalenie zawodowe.

1. Planuj
Zaplanuj dokładnie swoje godziny pracy. A najlepiej jak największą część dnia. Dzięki temu będziesz wiedział, że o danej godzinie pora skończyć pracę i zająć się czymś innym.

2. Bądź asertywny
Sukcesywnie wprowadzaj zaplanowane zasady w życie. Twój pracodawca i współpracownicy na pewno to zrozumieją.

3. Nie odbieraj maili w łóżku
To jeden z największych grzechów pracoholików. Od razu po przebudzeniu i tuż przed zaśnięciem sprawdzają oni swoją pocztę. Uwierz, że nic się nie stanie jeśli odłożysz tę czynność o 5 minut i poczekasz aż wstaniesz z łóżka.
Przynoszenie pracy do łóżka to główna przyczyna bezsenności.

4. Wprowadź małe przyjemności i rytuały
Dostosuj je do tego, co lubisz robi. Jeśli przyjemność sprawia Ci picie zielonej herbaty to ustal, że o konkretnej godzinie będziesz to robić. Sam zobaczysz, że takie małe rytuały sprawią, że Twój dzień stanie się lepszy.

5. Nie odbieraj telefonów po ustalonej godzinie
Musisz wiedzieć, że świat się nie zawali jeśli nie odbierzesz telefonu od współpracownika o 23:30. Ustal więc z osobami, z którymi pracujesz maksymalną godzinę, do której można się z Tobą skontaktować. Później nie odbieraj telefonów służbowych. Na początku będzie to trudne, lecz później poczujesz sporą ulgę.