Jak pieczywo to tylko pełnoziarniste!

Zdrowe odżywianie to hasło, które słyszmy coraz częściej w telewizji, radiu, czytamy o nim w gazetach oraz w sieci. Nic dziwnego, ponieważ przykładamy coraz większą wagę do tego co jemy, gdzie kupujemy artykuły spożywcze i jakiej są one jakości i to nie tylko wtedy, gdy obowiązuje nas dieta. Zdrowe odżywianie to coraz częściej nasze motto przewodnie.

Gdy postanawiamy „przeprogramować się” na zdrowe odżywianie to pierwszą rzeczą, jaką powinniśmy zrobić jest rezygnacja z białego pieczywa, które tylko zapycha nasz żołądek, a tego nie potrzebujemy. Wszyscy doskonale wiemy, że najlepsze w tym wypadku jest pieczywo pełnoziarniste. Polacy spożywają bardzo dużo pieczywa różnego rodzaju, przede wszystkim nie wyobrażamy sobie bez niego śniadań, ale nie tylko konsumujemy je również przy innych okazjach. Nie brakuje badań, które jasno wskazują, że produkty pełnoziarniste w ogóle, to jeden z najwartościowszych i najzdrowszych produktów. Chleb pełnoziarnisty powinien być podstawą jeżeli chodzi o zdrowe odżywianie, a dlaczego?

Ponieważ zawiera ono zdecydowanie więcej błonnika, a także witamin i minerałów. Ta mnogość wszystkich dób powoduje, że chleb pełnoziarnisty to zdrowa żywność. Ma w sobie też zdecydowanie więcej żelaza, magnezu, miedzi i cynku, nie brakuje mu również witamy B. Natomiast w jego skórce gromadzą się również korzystne przeciwutleniacze. Ważne jest więc, abyśmy nie pomijali tej jego części. Ponadto ciemne pieczywo sprzyja odchudzaniu, dlatego polecanych jest osobom, które stosują dietę. Poleca się go również dla tych, którzy mają lub mogą mieć problem z sercem lub mają cukrzycę.

Warto podkreślić, że chleb pełnoziarnisty wyrabiany jest z mielonych ziaren w całości, wraz z bielmem, kiełkiem i łuską. Pieczywo razowe natomiast, również uważane jako zdrowa żywność, różni się od pełnoziarnistego typem mąki, z której jest wyrabiane.
Zdrowe odżywianie czy dieta wymagają od nas często, abyśmy przeszli na pieczywo pełnoziarniste lub razowe. Pamiętajmy jednak, że nie każde ciemne pieczywo jest pełnoziarniste i czytajmy etykiety. Drugą ważną kwestią jest też kaloryczność tego rodzaju pieczywa, nie jest ona bowiem wcale mniejsza od jej odpowiednika białego. Jest ono po prostu zdrowsze.

Sporządził: https://cookandlove.pl/chlebaki.html.

Autor: Łukasz Nowicki

Podziel się